Dry Needling

Dry needling is een behandeltechniek, waarbij een zeer dunne naald in huid en spier gestoken wordt. Deze techniek is uiterst effectief voor het behandelen van spierpijn en klachten die hiermee samenhangen.

Fasciatherapie

Fascia is het officiële woord voor de bindweefselvliezen die alle spieren, gewrichten, botten en organen omgeven. In een slechte conditie kan de fascia pijn of beperkte mobiliteit veroorzaken. Er zijn specifieke behandeltechnieken en oefeningen om de conditie van de fascia te verbeteren.

Medical Taping

Medical Taping is een vorm van tapen, waarbij kinesiotape (elastische tape) wordt toegepast, om lichamelijke problemen te verhelpen en voorkomen. De elastische tape ondersteunt de spieren en lichaamseigen genezingsprocessen.

Echografie

Bij musculoskeletale echografie wordt door middel van teruggekaatste ultrasone geluidsgolven een beeld gevormd van het gescande gebied.  Echografie draagt bij aan een correcte en duidelijke diagnosestelling en geeft inzicht in het te verwachten herstelproces.

Medische trainingstherapie

Goed functioneren is mogelijk als iemands belastbaarheid en zijn/haar dagelijkse belasting in balans zijn. Bij lichamelijke klachten zien we vaak dat deze balans verstoord is en dat de belastbaarheid is verminderd. Bij medische trainingstherapie wordt door middel van specifieke oefeningen verstoringen van de beweegketen hersteld om zo de belastbaarheid weer te verhogen.